Prvý dojem: Čo o vás hovorí oblečenie

19.10.2018

Netrvá dlho, kým si niekto na vás vytvorí názor. V skutočnosti výskum ukazuje, že to trvá asi desatinu sekundy. Ľudia sa pozerajú na váš vzhľad, reč tela a na to, ako ste oblečení a okamžite vás ohodnotia.

V podnikaní môže mať dobrý prvý dojem významnú úlohu, naopak, zlý prvý dojem môže prekaziť vaše obchody. Takže, či ste práve začali podnikať alebo chcete podnikateľsky rásť, je dôležité vedieť, ako je vaša osobná značka ovplyvnená vašim oblečením.

Oblečenie nastaví tón
Váš fyzický vzhľad je zvyčajne prvým referenčným bodom pre ľudí. Keď vstúpite do nového pracovného stretnutia alebo sa ocitnete mimo pracoviska, aby ste sa stretli s novým zákazníkom, váš výraz a oblečenie nastaví „tón“ ešte predtým, než sami niekoho pozdravíte.
Zvážte svoje oblečenie k svojej osobnosti s náznakom toho, čo vaše podnikanie predstavuje. Dáva ľuďom predstavu o tom, kto ste. Opýtajte sa sami seba, či to, čo nosíte, je dobrým odrazom vás a vášho podnikania.
Nastavenie dobrého príkladu vedie k informovaniu o tóne pre zvyšok vzťahu so zákazníkmi alebo potenciálnymi partnermi.

Oblečenie pre váš priemysel
Zvyšovanie povedomia o vašom odvetví je dobrý spôsob, ako začať premýšľať o svojom štýle.
Ak máte financie, oblečte sa, akoby ste mali financie. Ak ste kozmetička, pochopte, čo od vás očakávajú zákazníci.

„Jedným z hlavných problémov s obchodným oblečením je nekonzistentnosť,"
„Ľudia sa usilujú o to, aby boli príliš podnikateľmi“
hovorí Connel Chiang (svetový „style guru“)

Vedieť, čo sa očakáva, stanovuje štandardy. Keď máte jasno v tom, ako chcete byť vnímaný a aké je vaše podnikanie, kupujete veci, ktoré sú v súlade s týmto obrazom - ušetríte tým peniaze z dlhodobého hľadiska.

Od základov
Nemožno popierať príslovie „šaty robia človeka“, ale ľudia si často najprv všimnú nohy. Pre mužov aj pre ženy je topánka jednou z najlepších investícií do šatníkov, čo radí aj Julián Lichtenstein (hlavný krajčír z Oscar Hunt).

"Kvalita topánky a spôsob, akým je skutočne vyrobená, znamená, že ak sa o ne dobre staráte a leštíte ju tak, aby držala kožu - tieto topánky vám vydržia celý život," hovorí.

Buďte vždy obozretní z topánok, ktoré nosíte. Uistite sa, že sú v dobrom stave na nosenie pre danú príležitosť, či už je to vysoko výkonná obchodná dohoda alebo uvoľnený obed s vašimi kolegami alebo klientmi.

Štýl nie je drahý, móda je
Je dôležité mať na pamäti, že nepotrebujete minúť veľa financií, aby ste sa vyjadrili. Zatiaľ čo módne značkové značky a módne šperky - môžu stáť tisíce, štýl je o tom, ako vyjadriť seba a svoju prácu.
Váš štýl je o tom, že sa obliekate primerane a nie módne, takže nemusíte byť mimo zóny pohodlia, aby ste urobili dobrý prvý dojem.
Keď sa cítite skvele v tom, čo nosíte, vnáša vám pozitívnosť a pomáha k väčšej sebadôvere, ktorá vám nakoniec pomôže urobiť správny dojem, najmä u nových zákazníkov, kľudne tak spravte.

Jeff Bezos, zakladateľ spoločnosti Amazon, kedysi vyhlásil, že "osobná značka je to, čo ľudia hovoria o vás, keď opustíte miestnosť."

Ale pamätajte si, že oveľa dôležitejšie je dobré podnikanie než dobré oblečenie.
Ak vás táto téma zaujala a chceli by ste sa dozvedieť viac, tak príďte 26.10 na náš špecializovaný workshop Manažérska etiketa I. – Dresscode.

Súvisiace kurzy

Neboli nájdené žiadne záznamy.